Jak prospět webu?

Když to někdo potřebuje, vytvoří si na internetu svůj web a na tomto zveřejní nabídku, jež by se měla po síti rozšířit až k těm, jimž je nebo by mohla být určena. To ví dnes už každé malé dítě. Ovšem ne každý ví, že navzdory tomu, co tu zaznělo, nejednou k propojení se toho, kdo nabízí, s těmi, jimž je to určeno, nedochází. Někdo si prostě založí web, něco na něm publikuje a… Pověstné ticho po pěšině. Nikde ani živáčka, nikde žádná odezva ze strany internetové veřejnosti. Web je sice zdárně vyvěšen, možná budí i zdání dokonalosti, jenže to není nic platné, protože se nedostavuje žádný efekt.

svět digitalizace

Podobná nepříjemná situace postihuje spousty webů. A co s tím jejich majitelé a provozovatelé dělají?

  1. Někdy to vzdají a web zruší. Nic proti tomu. Jenže pak vyšlo veškeré vynaložené úsilí definitivně vniveč a žádný očekávaný výsledek už se nedostaví.
  2. Jindy to tito nevzdávají a trpělivě čekají. Čekají a zase čekají, ovšem obrat k lepšímu nepřichází. A nejednou nikdy ani nepřijde. Protože je-li web ‚neviditelný‘ nyní, proč by tomu mělo být v budoucnu jinak?
  3. A ti nejmoudřejší prostě optimalizují tento svůj výtvor pro internetové vyhledávače.

svět a internet

A to poslední, co tu zaznělo, tedy optimalizace neboli SEO, bývá obvykle tím nejlepším, co se dá podniknout. Protože když se z onoho webu odstraní jeho vady, když se na něm dobře zvolí klíčová slova, když se podle potřeby využije copywriting a linkbuilding a neschází ani užitečná propagace, změna k lepšímu se dostaví. Web se prostě po takové správné úpravě stane lépe odpovídajícím internetovým vyhledávačům, tyto ho budou daleko efektivněji předkládat internetové veřejnosti a ta na něj začne automaticky hojněji zavítávat. Což je nezbytný předpoklad pro to, co se od onoho webu očekává, ať už je to cokoliv.

A proto by neměl optimalizaci podceňovat nikdo, komu jde o dosahování nějakých výsledků přes internet.